サービス利用規約/Terms of Service

日本語

横浜コミュニティサイクルサービスご利用規約
第1章 総則
第1条 (定義)
本規約における用語は次の意味を有するものとします。
・アタッチメント操作パネル:シェアリング自転車に備え付けの鍵の制御装置
・サイクルシェアリングシステム:サービス運営時間内において、シェアリング自転車をポートに入出庫することにより、会員に対してシェアリング自転車の貸し渡しを行うシステム
・シェアリング自転車:当社が提供する共同利用のための自転車をいう。
・ポート:シェアリング自転車の貸し出し、返却及び保管場所をいう。
・個人会員:当社との間で第3条に基づきサイクルシェアリングシステムに係る入会契約を締結し、サイクルシェアリングシステムを利用する者
・法人会員:当社との間で第3条に基づきサイクルシェアリングシステムに係る入会契約を締結した者のうち、株式会社等の営利法人、非営利法人及び公法人等、法律によって法人格を有する者
・会員:個人会員と法人会員の総称
・法人指定利用者:法人会員が入会契約を締結する際に、サイクルシェアリングシステムを当該会員自身の業務を遂行する者として指定した個人
・利用者:個人会員及び法人指定利用者の総称
・認証カード:会員の本人確認及びシェアリング自転車の開錠などを行うために必要な当社(第2条に定義)所定の専用ICカード、交通系ICカード、当社所定のシステムに登録したおサイフケータイの総称
・おサイフケータイ:ICチップを埋め込んだ携帯電話
・運営事務局:シェアリング自転車及びポートの維持管理、会員の対応を行う拠点をいい、当該拠点の連絡先は当社のウェブサイト等で開示される。
※「おサイフケータイ」は、株式会社NTTドコモの登録商標です。
第2条 (規約の適用)
1.株式会社ドコモ・バイクシェア(以下「当社」という)は、当社が運営する「横浜都心部コミュニティサイクル事業」(以下「本事業」という)において、サイクルシェアリングシステムへ入会を希望する個人又は法人との間で、本規約に定めるところにより、サイクルシェアリングシステムへ入会するために契約(以下「入会契約」という)を締結し、個人会員又は法人指定利用者に対して、入会期間中、シェアリング自転車を貸し渡すサービスを提供するものとします。なお、本規約に定めのない事項については、法令又は一般の慣習に従うものとします。
2.当社は、“ご利用の手引き”を作成することができるものとします。本規約と当該“ご利用の手引き”との間に相違がある場合は、当該“ご利用の手引き”が優先して適用されるものとします。
3.本規約は、個人会員、法人会員(法人指定利用者を含む)に適用されるものとします。なお、法人会員は、本規約内容を自己が指定した法人指定利用者に遵守させるものとし、法人指定利用者による本規約違反等、作為不作為を問わず、サイクルシェアリングシステムの利用に係る全ての行為について法人会員は連帯して責任を負うものとします。

第2章 入会契約
第3条 (入会契約の締結など)
1.サイクルシェアリングシステムへの入会を希望する個人は、本規約を承諾のうえ当社に対して、当社が指定する方法により入会契約の申込みを行うものとします。なお、申込者が未成年の場合は事前に保護者の同意を得たうえで申し込みを行うものとします。
2.サイクルシェアリングシステムへの入会を希望する法人は、本規約を承諾のうえ、法人指定利用者を特定するために必要な情報を添えて、当社に対して当社が指定する方法により入会契約の申込みを行うものとします。
3.サイクルシェアリングシステムへの入会を希望する個人又は法人による前二項の申し込みに対し、当社が承諾した場合に、入会契約が成立するものとします。なお、当社は、プランの種類、その内容、注意事項等の詳細について当社所定のウェブサイトにおいて公表します。当社は、これらを変更する場合にも変更日の一週間前までに当社所定のウェブサイトにおいて公表するものとします。
4.当社は、入会希望者(入会希望者が法人の場合は、法人指定利用者を含む)が次の各号の一にでも該当する場合には、入会契約の締結を拒絶することができるものとします。
(1)身長145cmに満たないとき。
(2)身体的にシェアリング自転車を安全に運転することが困難であると当社が判断したとき。
(3)過去の貸し渡しについて、料金の支払いを滞納しているとき。
(4)暴力団員、暴力団関係者、その他反社会的勢力に属していると認められるとき。
(5)13歳未満でヘルメットの着用をお約束いただけないとき。
(6)本規約に同意しないとき。
(7)その他、当社が適当でないと認めたとき。
5.シェアリング自転車を利用できる者は、個人会員又は法人指定利用者に限定されるものとします。
第4条 (利用条件)
1.入会契約において、会員は、当社が指定するプラン及び支払方法から1つを選定し、契約を行うものとします。
2.会員は、前項に基づき契約したプラン及び支払方法に応じて、第5章に定める料金を支払うものとします。
3.ポートの設置場所は当社所定のウェブサイトにて公表するものとします。
第5条 (登録情報等の変更)
1.会員は、入会契約の申込に際し、当社に提供した個人情報、契約したプラン及び支払方法について変更が生じた場合には、その旨を直ちに当社に連絡し、当社の承認を得るものとします。
2.当社は、前項において連絡された内容が、サービスの遂行に支障をきたすと判断した場合は、本変更を拒否、又は入会契約を解除できるものとします。
第6条 (入会契約の解除)
当社は、会員又は法人指定利用者が次の各号の一にでも該当したときは、何らの通知、催告をすることなく、サービスの利用を一時的に停止する、又は入会契約を解除することができるものとします。
(1)本規約その他の当社との間の契約に違反したとき。
(2)シェアリング自転車の利用において交通事故を起こしたとき。
(3)会員が、第5章に定める料金その他本規約に基づく金銭の支払いを一回でも遅滞したとき。
(4)第3条第4項の各号のいずれかに該当したとき。
(5)前各号のほか、当社と会員との連絡が取れなくなった場合や入会時の情報に誤りがあった場合など、サイクルシェアリングシステムの利用継続が不適当であると当社が判断したとき。
第7条 (本事業の中止)
1.シェアリング自転車又はサイクルシェアリングシステムの全部又は一部の利用不能、その他の理由により本事業の継続が困難であると当社が判断した場合には、当社は一方的に本事業を中止することができることとします。
2.前項の場合、当社がその旨を会員に通知することによって入会契約は終了し、会員は、入会契約が終了した日以降の基本料については支払うことを要しないものとします。
第8条 (中途解約)
会員は、当社の同意を得て入会契約を解約することができるものとします。この場合、会員は、入会契約が解約された日までの基本料を支払うものとします。
第9条 (入会契約の有効期間)
入会契約の有効期間は、入会契約締結日から本事業(本事業と同等の後継サービスを含みます)の終了日までとします。但し、契約したプランにより入会契約の有効期間が定められている場合は、その有効期間を優先するものとします。
第10条 (本事業の実施期間)
当社は、本事業の実施期間を当社所定のウェブサイトにおいて公表するものとします。なお、実施期間は、天候その他の運営上の理由により予告無く変更する場合があります。
第11条 (一時休止・再開)
当社は、自然現象及び地域イベント、その他の事由により本事業の安全な提供が難しいと判断した場合は、当社所定のウェブサイトにおいて公表するなど当社が適切と判断する方法により事前又は事後に会員に告知のうえ、サービスの全部又は一部を休止することができるものとします。また、休止事由が解消した後、本事業の再開に際しての告知についても同様とします。当社は、本事業の休止期間にかかる料金の返還はしないものとします。
第12条 (ID・パスワード等の管理)
1.利用者は、入会契約締結時に当社より払い出されるID及びパスワード、またシェアリング自転車の貸し渡し時に当社より払い出される開錠パスコードを、自己の責任において適切に管理するものとし、第三者に開示・漏洩又は利用させないものとします。
2.当社は、当社の責に帰すべき事由による場合を除き、ID、パスワード、開錠パスコードの管理につきいかなる責任も負わないものとし、第三者によるID、パスワード、開錠パスコードの利用その他の行為は、全て当該利用者による利用とみなすものとします。
3.利用者は、ID、パスワード、開錠パスコードが第三者に盗用、不正利用等された場合、又はそのおそれがある場合は、直ちに当社に通知しなければならないものとします。
第13条 (認証カード)
1.利用者は、開錠パスコードの代わりに認証カードを使用して、第15条に定めるシェアリング自転車の貸渡手続きをすることができるものとします。
2.利用者は、登録に必要な機能を備える認証カードを、自らの費用負担によって入手し、必要な利用環境を整えるものとします。
3.利用者は、認証カードを善良な管理者の注意をもって使用・保管するものとし、第三者に使用させてはならないものとします。
4.利用者の認証カードの使用は全て当該利用者によって使用されたものとみなします。
5.認証カードの紛失、盗難、滅失又は破損(以下「紛失等」という)の場合、利用者は、速やかにその旨を運営事務局へ届け出るものとします。
6.前項の場合、その紛失等が利用者の責に帰すべき事由によるか否かにかかわらず、会員は、認証カードの再発行・登録に必要な実費相当額を負担するものとし、第4条において契約した方法により、当社の請求に従いこれを当社に支払うものとします。

第3章 貸渡手続及び返還手続
第14条 (予約及び予約の取り消しなど)
1.利用者は、シェアリング自転車を利用するにあたり予め借り受けを希望するポート及び自転車を明示して、当社所定の方法により個別の貸し渡し契約(以下「個別契約」という)の予約の申し込みを行い、当社は、他の予約状況などを勘案し、運用上可能な限りこの予約に応じるものとします。
2.当社は、前項により利用者の予約が完了した場合であっても、指定する期間に、第15条第1項の貸渡手続きが行われなかった場合又は予約した条件でシェアリング自転車を貸し渡すことができなくなった場合は、無条件で当該予約を取り消すことができるものとします。
3.会員及び法人指定利用者は、前項により予約が取り消されたことに関して、当社に対して何らの請求もなさないものとします。
第15条 (シェアリング自転車の貸渡手続きなど)
1.シェアリング自転車の貸渡手続きは、利用可能なシェアリング自転車が保管されているポートにおいて、シェアリング自転車を利用する利用者が、当社所定の方法によりシェアリング自転車の開錠を行い、当社が、当該利用者に対して所定のシェアリング自転車を貸し渡すこと(以下「貸渡手続き」という)により完了するものとします。なお、これによって、個別契約が成立するものとします。
2.サイクルシェアリングシステムの運用上の都合、ポートに利用可能なシェアリング自転車がない等の理由により、シェアリング自転車の貸し渡しができないことがあります。
3.会員及び法人指定利用者は、前項に定める理由によりシェアリング自転車が利用できなかったことに関して、当社に対して何らの請求(基本料の返還、代替交通手段の利用料金等の補償等の請求を含む)もしないものとします。
第16条 (シェアリング自転車の返還手続きなど)
1.シェアリング自転車の返還手続きは、シェアリング自転車の保管が可能なポートにおいて、利用者自らがシェアリング自転車に備えつけられた鍵の施錠に加え、当社所定の方法によりアタッチメント操作パネルを用いて返還通知を送付すること(以下「返還手続き」という)により完了するものとします。なお、これによって、個別契約は終了するものとします。
2.利用者は、シェアリング自転車の返還にあたって、シェアリング自転車に自らの遺留品がないことを確認して返還するものとし、当社は、遺留品の紛失などについて何ら責任を負わないものとします。
3.利用者は、シェアリング自転車の保管が可能なポートがないなどの理由により、第1項による返還手続きができないときは、シェアリング自転車の保管が可能な別のポートに移動し返還するものとします。
4.前項において、利用者が別のポートに移動できない等の緊急の場合は、運営事務局に連絡し、その指示に従うものとします。
5.利用者が、前項の連絡をせずに又は運営事務局の指示に従わないで、ポート以外の場所にシェアリング自転車を放置したときは、未だ返還手続きは完了していないものとみなします。
第17条 (個別契約の解除)
当社は、次の各号の一にでも該当する場合は、会員及び法人指定利用者にシェアリング自転車の返還を求めることができるものとします。
(1)借受時間中において、シェアリング自転車の利用不能又はサイクルシェアリングシステムの不具合その他の理由により、シェアリング自転車の貸し渡しを継続できなくなったとき。
(2)利用者が借受時間中に本規約その他の当社との契約に違反したとき。

第4章 自転車事故の処置など
第18条 (事故処理)
1.シェアリング自転車の借受時間中に、当該シェアリング自転車に係る事故が発生したときは、利用者は、事故の規模にかかわらず法令上の措置をとるとともに次に定めるところにより処理するものとします。
(1) 直ちに事故の状況などを所管の警察及び運営事務局に連絡すること。
(2) 当該事故に関し、当社及び当社が指定する保険会社が必要とする書類又は証拠となるものを遅滞なく提出すること。
(3) 当該事故に関し、第三者と示談又は協定を締結するときは、予め当社の承諾を受けること。
2.会員及び法人指定利用者は、前項によるほか自らの責任と費用において事故の処理・解決を図るものとします。
第19条 (故障・盗難などの処置など)
1.利用者は、借受時間中にシェアリング自転車及びポートの異常又は故障を発見したときは、直ちに利用を中止し運営事務局に連絡するとともに、運営事務局の指示に従うものとします。
2.利用者は、借受時間中にシェアリング自転車の盗難などが発生したときは、直ちに盗難の状況などを所管の警察及び運営事務局に連絡するとともに、運営事務局の指示に従うものとします。また、会員は、シェアリング自転車の盗難にかかる負担金として当社が指定する金額を支払うものとします。
第20条 (充電切れ時の対応)
シェアリング自転車の借受時間中に、当該シェアリング自転車のバッテリーの充電切れが発生したとき又は充電切れの恐れがあるときは、利用者は、直ちに当該充電切れの状況について、運営事務局に連絡するとともに、運営事務局の指示に従い最寄りのポートへのシェアリング自転車の返却等必要な対応を行うものとします。
第21条 (補償)
1.当社は、成立した個別契約に基づいて、利用者がシェアリング自転車を借り受けしている間等については、下記の条件の通りの各種損害保険を付保するものとし、会員及び法人利用者が負担した第35条の損害賠償責任を次の各号の限度内で補償するものとします。
(1)死亡・後遺障害10,000千円、入院保険金日額5,000円、通院保険金日額2,500円。但し、入院保険金日額は事故発生日より180日以内を、通院保険金日額は事故発生日より180日以内の通院に限り90日間をそれぞれ限度とする。
※シェアリング自転車搭乗中のみが補償期間となり、急激かつ偶然な外来の事故による傷害に限ります。
(2)賠償責任 対人・対物共通賠償責任補償 最高2億円
<特約> 訴訟対応費用 最高 1,000万円、初期対応費用 最高 1,000万円、被害者治療費用等 1名 最高50万円(見舞品購入費用 3万円)
※シェアリング自転車等搭乗中のみが補償期間となります。自転車の使用に起因して第三者の生命、身体、財産に損害を与えた場合の法律上の賠償責任を補償します。
2.前項に定める補償限度額を超える損害については、会員又は利用者の負担とします。
3.警察及び運営事務局に届出のない事故、若しくは会員又は利用者が本規約に違反して発生した事故による損害については、損害保険及び当社の補償制度による損害てん補が受けられないことがあることを会員は異議なく承諾します。
4.前二項のほか、各種損害保険の保険約款の免責事項(保険金を支払わない場合)に該当する場合等保険約款により第1項に定める補償は適用されない場合があり、これらの損害については、会員又は利用者がすべて負担するものとします。
5.本条は、各種損害保険の概要を記載したものであり、詳細は保険約款によります。なお、契約手続きや保険金請求手続き等の詳細に係るお問い合わせ先は下記の通りとします。
お問い合わせ先:横浜コミュニティサイクル運営事務局
フリーダイヤル 0120-116-819(運営事務局営業時間内。携帯電話からも通話可能)

第5章 料金
第22条 (料金)
1.料金とは、利用者がシェアリング自転車を利用するにあたり、会員が当社に対して支払う基本料、延長料金、その他の料金をいうものとします。
2.当社は、それぞれの額又は計算根拠を料金表に明示し、当社所定のウェブサイトにおいて公表するものとします。当社は、料金表を変更する場合には、変更日の1週間前までに当社所定のウェブサイトにて公表するものとします。
第23条 (登録手数料)
1.登録手数料とは、会員が第3条第2項に基づき入会契約が成立した時に支払う契約手数料、及び専用ICカード購入や手引きの発行などを希望した場合に支払う契約オプション料、プラン内容の変更を行った場合に支払う変更手数料、入会契約更新時に支払う更新料をいうものとします。
2.入会契約が中途解約、解除その他の理由により契約期間中に終了したときは、当社の責に帰すべき事由により終了した場合を除き、前項により当社が受領した登録手数料については返金されないことにつき、会員は異議なく承諾します。
第24条 (基本料)
基本料とは、第4条第1項で契約した又は第5条第1項に従って変更されたプランに従って、月又は日、時間など各プランにより定められたサービスを受ける期間に応じ、支払う基本料金をいうものとします。
第25条 (延長料金)
1.延長料金とは、利用者が借り受けたシェアリング自転車の各プランに定められた初期利用時間を超えて、利用者がシェアリング自転車を利用した場合に支払う延長料金をいうものとします。
2.延長料金は、前項に定める初期利用時間経過時から利用者が第16条の返還手続きが完了するまでを対象期間として課金されるものとします。
第26条 (その他の料金)
その他の料金とは、基本料、延長料金の他、当社が公表し、会員又は法人指定利用者が希望した有料サービスに対し支払う料金をいうものとします。
第27条 (料金の支払い)
1.会員は、サービスの提供を受けた月に係る料金の合計額を、翌月の当社が指定する支払日をもって、会員が第4条第1項で契約した、又は第5条第1項に従って変更された支払い方法により、当社に対して支払うものとします。
2.当社は、前項の手段により会員から支払いを受けられない場合には、当社が定める他の決済手段により支払いを受けることができるものとします。

第6章 責任
第28条 (定期点検整備)
当社は、シェアリング自転車及びポートに対して、当社の定める基準により定期点検整備を実施します。
第29条 (利用前点検)
1.利用者は、シェアリング自転車を借り受ける都度、ブレーキの効き、ハンドルの曲がり、タイヤの空気圧、ベルの鳴り、アタッチメント操作パネル、バッテリー残量などが安全かつ適切に利用ができる状態であることを確認するものとします。
2.利用者は、シェアリング自転車の損傷、備品の紛失及び整備不良を発見したときは、直ちに運営事務局に連絡し、利用を中止するものとします。
3.前項の連絡がないままシェアリング自転車を利用した場合は、借受時において、シェアリング自転車に損傷、備品の紛失及び整備不良はなかったものとみなします。
第30条 (管理責任)
1.個人会員又は法人指定利用者は、善良な管理者の注意をもってシェアリング自転車を利用・保管するものとします。
2.前項の管理責任は、個別契約に基づくシェアリング自転車の貸渡手続きが完了したときより始まり、当該自転車の返還手続きを完了したときに終了するものとします。
第31条 (禁止行為)
利用者は、次の行為をしてはならないものとします。
(1) シェアリング自転車を利用者本人以外の者に利用させること。
(2) 無謀運転、酒気帯び運転などの危険な行為。
(3) 交通規則を無視したシェアリング自転車の利用。
(4) 乗入が禁止されている公園等や危険箇所、不適当な場所での利用。
(5) 歩行者などの通行障害となるような行為。
(6) 自転車の構造・装置・付属品などの改造、取り外し及び変更。
(7) 条例が定める自転車等放置禁止区域内、許可を得られない私有地及び通行の障害となるような場所での駐輪。
(8) 運転中に故障した場合、無理に運転を継続する行為。
(9) シェアリング自転車を各種テスト若しくは競技、牽引又は後押しに利用すること。
(10) シェアリング自転車等を本来の利用目的を超えて長時間占有する行為(翌日の利用を見越して自宅や事業所内に留置く等)。
(11) 13歳未満の場合、ヘルメットを着用せずに利用すること。
(12)  サイクルシェアリングシステムや当社所定のウェブサイトに対するウェブスクレイピング(web scraping), ウェブクローラー(web crawler), ウェブスパイダー(web spider)など名称の如何を問わずコンピュータソフトウェア技術を用いウェブサイトから自動的に情報を収集する処理。その他、システムに過度の負荷を掛け、又は安定したサービス提供に支障をきたす恐れがある一切の行為。
(13) その他、法令又は公序良俗に反する行為。
第32条 (放置自転車に対する処置)
1.利用者が、前条第7号で禁止する場所にシェアリング自転車を駐輪した(以下「放置」という)とき、会員及び法人指定利用者は、放置自転車の撤去、保管等の諸費用の負担、返還までの利用料金その他当社に生じた一切の損害を賠償する責任を負うものとします。
2.前項の場合において自治体及び警察等から当社に対して自転車の放置について連絡があった場合、当社は会員又は法人指定利用者に連絡し、速やかにシェアリング自転車を当社所定の場所に移動させ、違反者として法律上の措置に従うことを求めるものとし、会員及び法人指定利用者は、これに従うものとします。
3.当社が第1項の費用を立て替えて支払ったときは、会員は、この費用を当社に対して速やかに支払うものとします。
第33条 (シェアリング自転車の返還義務)
利用者は、シェアリング自転車の返還にあたり、通常の利用による損耗を除き借り受けた時の状態で返還するものとし、備品を含むシェアリング自転車の全部又は一部の損傷、紛失、盗難等が会員又は法人指定利用者の責に帰すべき事由によるときは、会員は、シェアリング自転車の修理、再調達費用など原状回復に要する一切の費用を負担するものとします。
第34条 (シェアリング自転車が返還されない場合の処置)
1.当社は、各プランに定められた利用可能時間を超過しても利用者がシェアリング自転車を返還せず、かつ当社の返還請求に応じないとき、又は利用者の所在が不明などの事情によりシェアリング自転車が乗り逃げされたものと当社が判断したときは、入会契約を解除するとともに、刑事告訴を行うなど法的手続の措置をとることができるものとします。
2.前項に該当することとなった場合、会員は、返還されるまでの利用料金、シェアリング自転車の回収及び探索に要した費用などの他、当社に生じた一切の損害を賠償する責任を負います。
3.当社は、天災地変その他の不可抗力の事由により、サイクルシェアリングシステム運営時間を経過しても利用者からシェアリング自転車が返還されなかった場合は、これにより生ずる損害について会員及び法人指定利用者の責任を問わないものとします。この場合、会員又は法人指定利用者は、直ちに運営事務局に連絡し、その指示に従うものとします。
第35条 (賠償責任)
会員は、本規約の各条項に定めるほか、会員又は法人指定利用者がシェアリング自転車を利用して第三者又は当社に損害を与えた場合には、その損害を賠償する責任を負うものとします。但し、会員又は法人指定利用者の責に帰さない事由による場合を除きます。

第7章 免責
第36条 (免責)
会員及び法人指定利用者は、理由の如何に関わらず、シェアリング自転車を利用したこと又はシェアリング自転車が利用できなかったことにより自らに損害が生じた場合でも、当社に故意又は重過失がある場合を除き、当社がシェアリング自転車の利用の対価として当該会員より受領した金員の額を超えて損害の賠償を請求することができないものとします。

第8章 お客様情報の利用
第37条 (お客様情報の利用)
1.当社は、サービス提供にあたり取得する会員の個人情報(当該情報により又は他の情報と照合することにより、会員本人を識別し得る情報をいいます)を当社が別途定める「お客様の個人情報に関するプライバシーポリシー」及び本規約に従い取り扱います。
2.当社は、会員の個人情報を、以下の第三者に提供することがあります。
〔第三者提供する個人情報〕
当社が別途定める「お客様の個人情報に関するプライバシーポリシー」に定める事項
〔第三者提供する者の範囲〕
第21条第1項に定める補償を実施するために当社が契約する保険会社、その他当社が別途定める「お客様の個人情報に関するプライバシーポリシー」に定める者
〔第三者提供する者の利用目的〕
当社が別途定める「お客様の個人情報に関するプライバシーポリシー」に定める事項
〔個人データの管理について責任を有する者〕
株式会社ドコモ・バイクシェア
3. 会員の個人情報の共同利用についても当社が別途定める「お客様の個人情報に関するプライバシーポリシー」及び本規約に従い取り扱います。

第9章 雑則
第38条 (規約の変更)
当社が本規約を改訂した場合、当社所定のウェブサイトへの掲示をもってその通知とします。また本規約の改訂は、会員及び法人指定利用者への事前の通知無く行うことができるものとします。
第39条 (通知など)
会員又は法人指定利用者に対する当社からの通知及び連絡等は、入会契約時に登録した電話番号又はメールアドレスに行い、その発信時に通知及び連絡等の効力が発生するものとし、不到達による不利益は会員及び法人指定利用者が負うものとします。
第40条 (遅延損害金)
会員は、本規約、入会契約又は個別契約に基づく金銭債務の履行を怠ったときは、当社に対し年率14.6%の割合(1 年を365 日とする日割計算による)による遅延損害金を支払うものとします。
第41条 (管轄裁判所)
本規約、入会契約又は個別契約に基づく権利及び義務について紛争が生じたときは、東京地方裁判所を専属的合意管轄裁判所とします。

別添1
・各種連絡先
横浜コミュニティサイクル運営事務局
0120-116-819(運営事務所営業時間内。携帯電話からも通話可能)

English

Docomo Community Cycle Service Agreement (Yokohama City)
(The English translation for convenience only)

Chapter 1 General Provisions
Article 1. (Definitions)
The terms used in this Agreement will have the following meaning:
Operation panel: means, Control device that locks and unlocks the bicycle.
Bicycle Rental (Sharing) system: means, System which tracks and authorizes the renting and returning the bicycles of the Members from the Cycle ports during operating hours.
Bicycle: means, the bicycle provided by DOCOMO BIKESHARE, INC. for its Members to ride.
Bicycle port: means, a set of bicycle docks used for the rental, return and parking of bicycles.
Individual Member:means, an individual who have entered into a Membership Agreement with DOCOMO BIKESHARE, INC. under the Bicycle Rental (Sharing) system in pursuant to Article 3.
Corporate Member: means, corporate entity who have entered into a Membership Agreement with DOCOMO BIKESHARE, INC. under the Bicycle Rental (Sharing) system in pursuant to Article 3, such as profit corporations, non-profit corporations, public corporations, and those with juridical personality by law.
Member: means, an Individual Member and a Corporate Member collectively referred to as Member.
Specified Corporate Users : means, Individuals permitted to use the Bicycle Rental (Sharing) system under the “Specified Corporate User Membership”, shall use only for the business performance of the designated corporation.
Users:means, an Individual Member and/or Specified Corporate Users.
Authentication Card:means, Personal Identification of the Member and the registered IC card, transportation IC card, Osaifu-Keitai in the system specified by DOCOMO BIKESHARE, INC. which is necessary for unlocking of the bicycle etc.
Osaifu-Keitai※:means, Payment function (IC chip) embedded Mobile phone.
Administrative Office: Center that maintains and manages bicycles and bicycle ports and deals with Members, Administrative Office Contact details available in the official website.
※Osaifu-Keitai is a registered trademark of NTT DOCOMO, INC.
Article 2. (Application of Agreement)
1. DOCOMO BIKESHARE, INC. (hereinafter, “DBS”) will enter into an agreement (hereinafter, “Membership Agreement”) with individuals and corporate entities which wish to join the bicycle sharing system set forth in this Membership Agreement in relation to the Bicycle Rental Service (hereinafter, “Cycle-Sharing”) operated by DBS, and will provide a bicycle rental service for the Individual Members and Specified Corporate Users during the Membership period. Matters not stated here in this Membership Agreement will be determined by law and general customary practices.
2. DBS may prepare a user manual. In such case, the user manual will be given priority if any discrepancies should arise between this Agreement and the user manual.
3. This Agreement shall apply to all Members and Specified Corporate Users. Corporate Members shall require Specified Corporate Users to comply with this Agreement and the Liability is joint and several for all conduct of Specified Corporate Users in relation to use of the Bicycle Rental (Sharing) system , including violation of this Agreement by a Specified Corporate User.

Chapter 2 Membership Agreement
Article 3. (Conclusion of Membership Agreement)
1. Individuals who wish to purchase a subscription plan shall agree with the Membership Agreement prior to applying for the Membership according to the method designated by DBS. An applicant who is a minor must obtain the consent of a parent or guardian before applying for Membership.
2. A corporate entity who wishes to join the Bicycle Rental (Sharing) system shall apply for a Membership according to the method designated by DBS and will provide the required identification documents for Specified Corporate Users by attaching with the application.
3. Membership will be established when DBS approves the application of the individual and/or corporate entity who wish to join the Bicycle Rental (Sharing) system as stated in the Paragraph 1 and 2 above. In addition, DBS will publish the subscription plans available under the service and the details of subscription fees. The precautionary statement will also published in the website.
4. When any one of the following applies to an applicant (including a Specified Corporate User when the applicant is a corporate entity), DBS may refuse to enter into a Membership Agreement with such applicant.
(1)The individual is less than 145 cm tall.
(2)The individual is a person DBS believes will have physical difficulty riding the bicycles provided by DBS under the Bicycle Rental (Sharing) system.
(3)The individual has been delinquent in the payment of past rental charges.
(4)The individual is believed to be a Member of a gang, have an affiliation with a gang, or belong to an antisocial force.
(5)The individual is under 13 years of age and refuses to wear a helmet.
(6)The individual does not agree to the terms and conditions of this Agreement.
(7)In addition to the above, any other individual DBS believes to be unsuitable.
5. Persons who may use the bicycles will be limited to Individual Members and Specified Corporate Users.
Article 4. (Conditions of Use)
1. The Member will select a subscription plan and the associated method of payment designated by DBS to enter the Membership Agreement with DBS.
2. The Member or Specified Corporate User will pay the charges established in Chapter 5 in accordance with the selected subscription plan and method of payment as stated in the preceding Paragraph.
3. Available location of bicycle ports, can be confirmed on our official website.
Article 5. (Change in Recorded personal Information)
1. If there is a change in a Member’s personal information, subscription plan or method of payment selected by the Member , etc. When applying for Membership by the Member to DBS , the Member will immediately inform DBS the details of such change and obtain DBS’s approval.
2. DBS may refuse to approve a change stated in the preceding Paragraph or may cancel the Membership Agreement if DBS deems that the nature of the said change hinder the performance of DBS’s services.
Article 6. (Cancellation of Membership Agreement)
If any of the following applies to a Member or a Specified Corporate User, DBS may without giving prior notice or warning suspend the Member’s use of the service or may cancel the Membership Agreement.
(1)When the Member has violated this Agreement or other agreement established between DBS and the Member.
(2) When the Member or Specified Corporate User has caused a traffic accident during the use of a bicycle.
(3) When the Member or Specified Corporate User is delinquent in payment of the charges stated in Chapter 5 or the payment of any other charges under this Agreement even once.
(4) When Article 3-4 applies to the Member or Specified Corporate User.
(5) In addition to any of the above circumstances, when DBS is unable to make contact with the Member, when the Member has provided false information when joining the Bicycle Rental (Sharing) system, or when for any other reason DBS deems the Member’s continuation of use of the Bicycle Rental (Sharing) system is inappropriate.
Article 7. (Termination of the Service )
1. DBS may under the sole discretion terminate Cycle-Sharing when DBS deems its continuation to be difficult due to the inability to provide bicycles or the Bicycle Rental (Sharing) system in whole or in part, or due to any other reason.
2. In the event of the preceding Paragraph, DBS will give notice to Members and will terminate the Membership Agreements. Members will not be required to pay basic fees from the day the Membership Agreements are canceled.
Article 8. (Midterm Cancellation)
A Member may cancel the Membership Agreement upon receiving the approval of DBS. In such case, the Member will pay the basic fees up until the day of cancellation of the Membership Agreement.
Article 9. (Effective Period of Membership Agreement)
The Membership Agreement will be valid from the date of execution of the Membership Agreement until the end of this service (including a successor service equivalent to this service). However, if an effective period of Membership Agreement an applicable subscription plan is established, the effective period of the subscription plan shall prevail.
Article 10. (Period of Implementation of this service)
DBS will make announce the duration, which it intends to conduct this service on the website. Note that, DBS may change the implementation without prior notice due to weather or other operational reasons that may affect the operation.
Article 11. (Temporary Suspension and Recommencement)
When DBS deems it is difficult to maintain the performance of the service due to force majeure events or any other circumstances might prevent DBS from providing the services from time to time, DBS may temporarily suspend the service in whole or in part upon notifying Members according to a method DBS considered appropriate including but not limited to the website prescribed by DBS. DBS will do the same when it recommences the service after the reason for suspension ceases to exist. DBS will not refund charges relating to the period of suspension of the service.

Article 12. (ID and Password Management )
1. Members and Specified Corporate Users will appropriately manage at their own responsibility the ID and password provided by DBS at the time the completion of Membership Agreement registration, and the passcode provided to unlock at the time of rental of the bicycle. Members will not disclose or reveal such information to a third party or allow use thereof by a third party.
2. DBS will accept no responsibility in the management of an ID, password, or unlocking passcode except when due to an event attributable to DBS. Any use of an ID, password or unlocking passcode or any other such conduct by a third party will be deemed to be use of the aforementioned by the Member or Specified Corporate User in question.
3. A Member or a Specified Corporate User will immediately notify when his/her ID, password or unlocking passcode is stolen or used without authorization, or there is likelihood thereof.
Article 13. (Authentication)
1. The Member shall be able to rent bicycles specified in Article 15 by using the IC Card for Authentication (hereinafter referred to as “Authentication Card”) instead of the unlocking passcode.
2. The Member shall purchase an Authentication Card with the functions necessary for registration under its own expense and prepare the necessary use environment.
3. The Member shall use and preserve the Authentication Card with the duty of care by the administrator and shall not be allowed to be used by a 3rd Party.
4. DBS shall consider any use of the Member’s Authentication Card to be the use of the subject Member.
5. In the case of loss, theft, loss, or damage (hereinafter referred to as "loss") of the Authentication Card, the Member shall promptly notify Administrative Office to that effect.
6. In the case of the preceding paragraph, regardless of whether the loss is caused by the reason attributable to the Member, the Member shall bear the actual expenses necessary for re-issuing / registering the certification card, and shall pay DBS based on Article 4.

Chapter 3 Rental Procedures and Return
Article 14. (Reservation and Cancellation of Reservation, etc.)
1. If a Member or Specified Corporate User prefers to reserve a bicycle, the Member or Specified Corporate User have to explicitly specify the bicycle port and the bicycle that he/she wishes to rent in advance, in accordance with the method prescribed by DBS. Member or Specified Corporate User shall make an individual renting contract (Hereinafter referred as “Individual Contract“) which will apply for reservation. DBS will respond to this reservation to its best effort considering the other reservation situation.
2. If DBS is unable to provide a bicycle for rent according to the reservation by the Member or Specified Corporate User, DBS may unconditionally cancel the said reservation after the reservation has been established.
3. Neither a Member nor a Specified Corporate User shall make any claim against DBS the cancellation of the reservation in accordance with Paragraph 2 or 3 above.
Article 15. (Procedures for Renting a Bicycle)
1. After establishing a reservation for a bicycle under an Individual Contract, the Member or Specified Corporate User who is to use a bicycle will unlock the bicycle by operating the Operation panel according to instructions prescribed by DBS (hereafter, this procedure will be referred to as the “delivery procedure”). An Individual Contract under which DBS lends the Member or Specified Corporate User the bicycle is established upon completion of this procedure.
2. Due to reasons relating to the management of the Bicycle Rental (Sharing) system or other reason, DBS may deny to rent the bicycle to a Member or a Specified Corporate User.
3. Neither a Member nor a Specified Corporate User may make any claim against DBS regarding its refusal to rent out a bicycle in accordance with the preceding Paragraph.
Article 16. (Procedure for Returning a Bicycle)
1. The procedure for the return of a bicycle is completed when the Member or the Specified Corporate User himself/herself manually locks the bicycle and gives notification of its return using the Operation panel by the method specified by DBS (hereafter, this procedure will be referred to as the “storing procedure”). With the completion of this procedure, the Individual Contract will terminate.
2. Before returning the bicycle, the Member or the Specified Corporate User will confirm that he/she has not left behind any belongings on the bicycle. DBS will assume no responsibility for belongings, etc. left behind by a Member or a Specified Corporate User.
3. When a Member or a Specified Corporate User is unable to proceed with the storing procedure stated in Paragraph 1 due to the lack of availability of a Bicycle port where the bicycle can be stored, the Member or Specified Corporate User will undertake the storing of the bicycle by moving it to a separate Bicycle port where storing is possible.
4. When there is an emergency and the Member or Specified Corporate User is unable to transfer the bicycle to a separate Bicycle port, the Member or Specified Corporate User will contact the Administrative Office and follow the instructions of that office.
5. If a Member or a Specified Corporate User fails to contact the Administrative Office as stated in the preceding Paragraph or if the Member or Specified Corporate User fails to follow instructions given by the Administrative Office and leaves the bicycle outside the Bicycle port, the bicycle storing procedure will be considered incomplete.
Article 17. (Cancellation of Individual Contract)
1. When any one of the following applies, DBS may cancel the Individual Contract and may demand that the Member or Specified Corporate User return the bicycle.
(1) When the rental of the bicycle cannot be continued during the rental period due to the inoperability of the bicycle or a problem in the Bicycle Rental (Sharing) system, or other reason.
(2) When this Agreement there has been breached, an Individual Contract or other agreement between DBS and the Member or Specified Corporate User during the rental period.

Chapter 4 Procedures for Bicycle Accidents, Etc.
Article 18. (Procedures, if encountered with An Accident)
1. If the Member encounters an accident while riding the bicycle during the rental period , the Member or the Specified Corporate User will take appropriate measures under the law and will deal with the matter as follows, irrespective of the scale of the said accident:
(1) Immediately contact the jurisdictional police and the Administrative Office regarding details of the accident
(2) Immediately submit documentation and/or evidence concerning the accident required by DBS and the insurance company designated by DBS
(3) Obtain DBS’s approval before entering into a settlement or agreement with a third party regarding the said accident
2. In addition to procedures stated in the preceding Paragraph, the Member or the Specified Corporate User will make every effort to settle and resolve any accident at the Member’s own responsibility and expense.
Article 19. (Procedures for break-down, theft and others).
1. When a Member or a Specified Corporate User discovers a fault or a malfunction in the bicycle or the Bicycle port during the rental period, the Member or Specified Corporate User will immediately cease the use of the bicycle and will contact the Administrative Office and follow the instructions of that office.
2. When a Member or a Specified Corporate User discovers that the bicycle has been stolen during the rental period, the Member or Specified Corporate User will immediately contact both the jurisdictional police and the Administrative Office regarding the circumstances of the theft and will follow instructions of that office. The Member or Specified Corporate User will also pay an amount specified by DBS as the amount of the personal liability for the theft of the bicycle.
Article 20. (Procedures/Battery runs out of charge)
If the battery of a bicycle runs out of charge or is likely to run out of charge during the rental period of the bicycle, the Individual Member or Specified Corporate User will immediately contact the Administrative Office concerning the status of the battery and follow the instructions from the Administrative Office and take necessary measures such as returning the sharing bicycle to the nearest port.
Article 21. (Compensation)
1. Under an established Individual Contract, DBS will provide various types of casualty insurance coverage according to conditions stated below for the period the Member rents a bicycle, and will provide compensation to the limit stated below for liability in damages for which the Member is liable as stated in Article 35.
(1) Death and residual disability: 10 million yen, hospital cover per day/ inpatient: 5,000 yen, per day/ outpatient: 2,500 yen.
However, hospitalization for an inpatient is covered for no more than 180 days from the date of the accident, and for an outpatient no more than 90 days altogether no later than 180 days from the date of the accident.
*The indemnity period applies only to while the Member is riding a bicycle. Compensation covers damages due to sudden or random external accidents not attributable to the Member.
(2) Indemnity liability: maximum up to 200million yen (combined with person and property)
[rider benefits]
Litigation fee: maximum up to 10million yen
Initial response cost: maximum up to 10million yen.
Injured party medical cost: maximum up to 500 thousand yen/ person (Consolation cost, 30thousand yen)
The indemnity Article shall be subject only to accidents while the Member or Specified Corporate User riding the bicycle. Compensation covers legal indemnity liability for physical injury or damage to property to a third party resulting from the use of a bicycle by a Member or a Specified Corporate User.
2. The Member will be liable for damages that exceed compensation limits stated in the preceding Paragraph.
3. The Member will accept without objection the possibility that the Member may not receive compensation through casualty insurance or DBS’s compensation system due to any loss arising from an accident not reported to the police or the Administrative Office, or due to a mishap arising from the Member’s breach of this Agreement.
4. In addition to provisions stated in Paragraph 3 above, in some cases compensation as stated in Paragraph 1 above may not apply due to insurance terms and conditions, etc., when disclaimers (when insurance payment is not made) apply to terms and conditions of various types of casualty insurance.
5. The information provided on the various types of insurance presented in this Article is merely a general overview of the said types of insurance. Members should address all inquiries concerning details of insurance terms and conditions and procedures for making an insurance claim to the following call center:

Call Center
baybike Administrative Office
Telephone: 0120-116-819
(toll-free number, Business Hours 10:30 - 18:00, closed on Tuesday and Thursday)

Chapter 5 Service Charges
Article 22. (Service Charges)
1. The types of service charges Members and Specified Corporate Users will pay to DBS for the use of the bicycles will be the registration fees, basic fees, extra charges and other applicable charges.
2. DBS will clearly state the respective amounts of the charges and the bases of their calculation by making details public on the website specified by DBS. When DBS intends to amend the charges stated above, DBS will do so by announcing the amended service on the website prescribed by DBS at least one (1) week before such amended service become effective.
Article 23. (Registration fee)
1. Registration fee means the contract fee payable when a Member establishes the contract under Article 3, paragraph 2, and/or request made as a contract option for an IC card purchase or assistance, contractual Change fee to be paid if changes are made, renewal fee to be paid at the renewal of the enrollment contract.
2. Registration fee received by the DBS pursuant to the preceding paragraph shall not be refunded unless the contract is terminated during the contract period due to cancellation, cancellation or other reasons, except for the case of termination due to reasons attributable to DBS, Members will accept without objection.
Article 24. (Basic Fees)
The basic fees are the basic charges a Member pays based on the type of subscription plan which the Member choose in Article 4-1, or the type of subscription plan amended as stated in Article 5-1, and correspond to the period of time services are received as stated in the Agreement type, such as month, day or hours, etc.
Article 25. (Extra Charges)
1. Extra charges, mean the fees which will be charged when a Member or Specified Corporate User uses the bicycle beyond the initial hours of use designated in the subscription plan.
2. Extra charges, will be calculated from the period, beginning from the end of initial hours of use stated in the preceding Paragraph to completion of the return of the bicycle including the storing procedure stated in Article 16.
Article 26. (Other Charges)
Other charges shall constitute the amount to be paid for charges published by DBS for services provided thereby desired by the Member in addition to the basic fee and extension fee.
Article 27. (Payment of Charges)
1. A Member or a Specified Corporate User will pay to DBS the total amount of charges relating to the month in which services were provided by DBS by the payment due date specified by DBS in the following month by the method the Member selected in accordance with Article 4-1 or amended in accordance with Article 5-1.
2. If DBS is unable to receive payment from a Member or a Specified Corporate User according to the method stated in the preceding Paragraph, DBS may seek to receive payment by another method of settlement established by DBS.

Chapter 6 Liability
Article 28. (Safety Inspection and Maintenance)
DBS will undertake Safety Inspection and Maintenance of the bicycles and Bicycle ports according to standards established by DBS.
Article 29. (Safety Inspection Prior to Use)
1. To ensure that a bicycle is in order and can be safely ridden, each time a Member or the Specified Corporate User rents a bicycle, the Member or Specified Corporate User will make sure the
(1) Safe operation of all brakes, lights and the bell
(2) Function of the Handle bar and the frame
(3) Proper tire pressure
(4) Function of the Operation panel
(5) and the battery is sufficiently charged.
2. When a Member or a Specified Corporate User notice any mechanical or other problem or safety issue; and in such case the Member will promptly notify the Administrative Office of all problems and issues and cease use of the bicycle.
3. If the Member persists in the use of a bicycle without reporting an existing problem as stated in the preceding Paragraph, DBS will deem that there were no problems with the bicycle such as faults, missing fixtures or poor maintenance at the time the Member received the bicycle.
Article 30. (Duty of Care)
1. The Member or Specified Corporate User is responsible for exercising due care in the use and storage of bicycles.
2. The Member’s responsibility to exercise due care will begin when the delivery procedure is complete and will end when the storing procedure for the bicycle is complete in accordance with the Individual Contract.
Article 31. (Prohibited Acts)
A Member or a Specified Corporate User will not engage in any of the following acts.
(1) Member or Specified Corporate User may not allow another person other than the Member or Specified Corporate User to use the Subscription. Member or Specified Corporate User acknowledges that the bicycle removed from a bicycle port will be only used by Member or Specified Corporate User and will not share the Bicycle and any other unique Subscriber information to any other person.
(2) Member or Specified Corporate User may not engage in dangerous behavior such as reckless riding or riding under the influence of alcohol and/or medication or other substance that may impair your ability to safely operate the Bicycle.
(3) Member or Specified Corporate User may not violate any applicable traffic rules or any command or instruction from law enforcement personnel.
(4) Member or Specified Corporate User may not use the Bicycle in public parks, etc. where riding is forbidden, in hazardous places or where riding is inappropriate. (5) Engage in acts that may obstruct the passage of pedestrians.
(6) Member or Specified Corporate User may not enhance or modify the structure or fittings of the Bicycle.
(7) Member or Specified Corporate User may not park in an area where the parking of bicycles, etc. is prohibited under local regulations, park on private property without permission, or park in a place that may obstruct passage.
(8) Member or Specified Corporate User may not persist in riding the Bicycle when it breaks down in the course of riding.
(9) Member or Specified Corporate User may not use the Bicycle for various tests, competitions, or hauling or pushing objects.
(10) Member or Specified Corporate User may not possess the Bicycle for a sustained period of time at home or office beyond the designated purpose of use. (Such as, possessing the Bicycle for the next day use)
(11) Member or Specified Corporate User may not (In the case of a Member or a Specified Corporate User less than 13 years old) ride the Bicycle without wearing a helmet.
(12) Member or Specified Corporate User may not collect information automatically from our official website or Bicycle Rental (Sharing) system, using computer software technology irrespective of the name such as web scraping, web crawler, web spider, etc. In addition, any act that puts an excessive burden on the website or Bicycle Rental (Sharing) system which may interfere with stable service provision.
(13) Member or Specified Corporate User shall not engage in any other act that violates the laws or regulations or public order.
Article 32. (Procedures for Unattended Bicycles)
1. When a Member or a Specified Corporate User has parked (hereafter, “abandoned”) a bicycle in a place where parking is prohibited as stated in Sub-paragraph 7 of the preceding Article, the Member or Specified Corporate User will be responsible for compensating DBS for any and all losses caused to DBS including various costs for the removal and storage, etc. of the abandoned bicycle, applicable usage fees until the return of the bicycle, and any other costs.
2. If the municipal government or police, etc. contact DBS regarding an abandoned bicycle as in the case of the preceding Paragraph, DBS will contact the Member or Specified Corporate User and demand that the Member or Specified Corporate User promptly transfer the bicycle to the place specified by DBS and as an offender the Member or Specified Corporate User will comply with measures under the law.
3. When DBS has paid costs stated in Paragraph 1 for which the Member or Specified Corporate User is liable, the Member will promptly pay those to DBS.
Article 33. (Obligation to Return Bicycles)
A Member or a Specified Corporate User will return a bicycle in the same state in which it was received when it was provided to the Member for rental, excluding wear and tear through ordinary use. If the bicycle including fixtures is damaged, lost, or stolen in part or in whole due to a reason attributable to the Member, the Member or Specified Corporate User will be responsible for any and all expenses required to restore the bicycle to its original state including the repair or repurchase thereof.
Article 34. (Procedures for Unreturned Bicycles)
1. If a Member or a Specified Corporate User fails to return a bicycle within the operating hours stipulated in the applicable type of subscription plan or fails to comply with DBS’s request to return a bicycle or is late in settling payment, or if DBS deems the Member or Specified Corporate User has absconded with the bicycle when the said bicycle is not returned and the Member’s or Specified Corporate User’s whereabouts are not known, DBS may cancel the Membership Agreement and may take legal procedures including lodging a criminal complaint against the Member or Specified Corporate User.
2. If circumstances stated in the preceding Paragraph apply to a Member or a Specified Corporate User, the Member or Specified Corporate User will be held responsible for applicable usage fees of the bicycle until its return, costs required to search for and recover the bicycle, and any other damages caused to DBS.
3. If due to a natural disaster or any other unavoidable occurrence the bicycle is not returned by the Member or Specified Corporate User by the end of the Bicycle port operating hours, the Member or Specified Corporate User will not be held responsible for any losses arising as a result. In such case, the Member or Specified Corporate User will immediately contact the Administrative Office and follow the office’s instructions accordingly.
Article 35. (Indemnity Liability)
In addition to provisions stated in this Agreement, if in the course of using a bicycle a Member or a Specified Corporate User causes damages to a third party or to DBS, the Member or Specified Corporate User will be responsible for compensation for such damages. However, this will not apply when the said damages are not attributable to the Member or Specified Corporate User.

Chapter 7 Exemption from Liability
Article 36. (Exemption from Liability)
A Member or a Specified Corporate User may not for any reason seek compensation from DBS for suffering damages arising from either because the use of or inability to use the bicycle. However a Member or a Specified Corporate User may claim compensation with in the amount of fees received from the said Members for damages are result of willful intent or gross negligent on the part of DBS.

Chapter 8 Personal Information
Article 37. (Use of Personal Information)
1. Personal Information (Personal Information and Personal Information collating with other information) obtained by DBS by providing the service shall be subject for the privacy policy protecting Member’s Personal Information which will be established separately (hereinafter, “Privacy Policy”) and this “Membership Agreement”.
2. DBS may disclose the Personal Information of the Members to the following third parties.
[Personal Information subject to third party disclosure]
The Personal Information specified in the “Privacy Policy”, which will be established separately.
[Scope of third parties]
Insurance companies contracted by DBS to implement the compensation set forth in Article 21, paragraph1, and other companies subject to the scope to specify in the “Privacy Policy” which will be established separately.
[Purpose of disclosure to third parties].
The purpose of disclosure in the “Privacy Policy”, which will be established separately.
[Party responsible for management of Personal Information]
DOCOMO BIKESHARE, INC.

Chapter 9 Miscellaneous Provisions
Article 38. (Modification of this Agreement)
When DBS revises this Agreement, DBS will give notification by posting such notice on the website specified by DBS. Furthermore DBS, may unilaterally amend, modify, or change this Agreement, in its sole discretion and without any notice or cause, the Member or Specified Corporate User will be deemed to have agreed to be bound by all such amendments, modifications and changes.
Article 39. (Notification of Members, etc.)
DBS will send notices and communicate with Members and Specified Corporate Users via telephone or email address which Members or Specified Corporate Users registered during enrollment of the Membership Agreement. DBS will consider any notice or communication shall be effective from the time the said notices or communication were sent to the Member’s or a Specified Corporate User’s registered email address. Any disadvantage arising from failure of the said notices or communication to reach the Member or a Specified Corporate User will be borne by the Member or Specified Corporate User.
Article 40. (Late Payment Penalty)
When a Member or a Specified Corporate User neglects to fulfill the executing monetary obligations under this Agreement, or an Individual Contract, the Member or a Specified Corporate User shall pay the delayed payment to DBS at an annual rate of 14.6% on a pro rata basis (calculated on a daily basis with a year being equal to 365 days).
Article 41.(Court of Jurisdiction)
Both DBS and the Member agree that the Tokyo District Court will be the exclusive court of jurisdiction in the first instance in any dispute and/ or legal action relating to the rights and obligations under this Agreement or an Individual Contract.

Attachment 1

Contact Information

baybike Administrative Office
Telephone: 0120-116-819
(toll-free number, Business Hours 10:30 - 18:00, closed on Tuesday and Thursday)


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